Роль технологій доповненої та віртуальної реальності у післявоєнному відновленні України
Україна перебуває у надскладних умовах невмотивованої російської воєнної агресії, спрямованої на знищення нашої держави. Велика кількість цивільних людей зазнала фізичних та психологічних травм, багато військових віддало своє життя за свободу України, неабияка кількість захисників зазнали травм. Близько 30% українських підприємств повністю припинили господарську діяльність, і лише 45% частково працюють.
Післявоєнне відновлення вкрай необхідне як людям, так і бізнесу. Кожен суб’єкт має власну травму та потребує індивідуального підходу до вирішення своєї проблеми. Важливим є використання цифрових технологій в якості прискорюючого фактора поновлення психічного та фізичного стану людини і нового ковтка у бізнес-процесах підприємств.
Швидкою та якісною “пігулкою” як для постраждалої людини, так і для постраждалого бізнесу стають імерсивні технології до яких відноситься доповнена та віртуальна реальність.
ЩО ТАКЕ ІМЕРСИВНІСТЬ
Агрессор в одну ніч ЗАНУРИВ України у війну, чим створив велику трагедію для всіх і особисто кожного. Задача України на сьогодні – перемогти і якомога швидше відновитись. Частково в останньому допоможе інше ЗАНУРЕННЯ – імерсивне.
Імерсивні технології – це технології візуального, аудіального та частково тактильного занурення індивіда у створений 3D-світ. Фактично, це альтернативний простір, який створюється за допомогою 3D-графіки і який людина бачить у спеціальних окулярах віртуальної реальності або активує за допомогою свого смартфону у доповненій реальності. З 3D-елементами цього альтернативного простору людина може взаємодіяти. Це сприяє психологічному відновленню, фізиологічній реабілітації індивідів, а бізнесу приносить нових споживачів і, як наслідок, збільшення прибутку.
Звучить дуже складно 😣
Давайте розглянемо приклади використання технологій доповненої та віртуальної реальності у післявоєнному відновленні окремо для індивідів та окремо для бізнесу.
Бізнес
Не є новиною те, що бізнес отримує більше прибутку, коли він інтегрує нові трендові технології у свої виробничі та маркетингові стратегії. З іншого боку, технології як правило несуть за собою значні інвестиційні вкладення, окупність яких має певний період. В умовах воєнного стану бізнес в Україні зазнає великих збитків. Частина підприємства закрилась, частина продовжує функціонування наполовину, у третіх – значно знизився споживчий попит та, як наслідок, дохід. Водночас, спостерігається тенденція релокації та інтенсивного виходу українських брендів на міжнародні ринки.
Таким чином український бізнес постає перед проблемою того, що за браком стабільного потоку прибутку інвестиційна потужність є обмеженою з одного боку, але з іншого – швидка імплементація новітніх маркетингових та виробничих інновацій призведе до більш швидких темпів росту бізнесу на міжнародній арені зокрема. Відповідно, потрібно знайти оптимальний баланс – інвестиційних видатків та ефективності імплементованої технології.
В цьому бізнесу можуть бути корисні технології доповненої та віртуальної реальності.
По-перше, сучасний споживач – це імерсивний споживач. Він хоче ВЗАЄМОДІЇ з продуктом. Він хоче ЗАНУРЮВАТИСЬ в продукт. Імерсивному споживачеві важливо задовольнити свої потреби за допомогою імерсивних товарів. Йому вже недостатньо просто подивитися на товар на картинці в інтернет-магазині, щоб прийняти остаточне рішення про покупку — він хоче спробувати цю пральну машину у себе вдома в реальному розмірі та реальній формі в ДВА КЛІКА за 30 секунд. Йому вже недостатньо просто уявити, якою буде його майбутня квартира, дивлячись на план-схему, коли можна одягнути окуляри віртуальної реальності та опинитися у ній – побачити якість стін, підлоги та помилуватися видом з вікна на 360.
По-друге, інтеграція імерсивних технологій у маркетингові активності для брендів одразу не буде вимірюватись інвестиціями в сотні тисяч доларів, що є позитивним в умовах сучасного спаду у зв’язку з війною.
Відповідно, роль імерсивних технологій у вигляді доповненої, віртуальної реальності та 3D може стати вагомим стимулом для бізнесу у контексті післявоєнної відбудови виробничих та маркетингових стратегій.
Знову звучить складно 😣
Давайте розберемо на конкретних прикладах як українському бізнесу можна використовувати технології доповненої та віртуальної реальності задля посилення своїх позицій на локальному та міжнародному ринку.
Сьогодні, як ніколи, цифровий світ, ігри та реальний світ тісно пов’язані.
Імерсивність запрошує споживача змішати реальний світ з елементами гри, зануритися в соціально-економічні процеси та фінансові операції в цифровому середовищі. Для бізнесу це означає, що необхідно шукати можливості для просування та продажу своєї продукції не лише на полицях фізичного магазину або класичного інтернет-сайту, а й у віртуальному просторі. Отже, виробникам взуття вже недостатньо продавати 100 мільйонів пар кросівок на рік у своїх роздрібних мережах. Маркетинг потрібно і можна налаштувати таким чином, щоб принаймні ще 1 мільйон пар кросівок було продано у вигляді NFT для цифрових аватарів у метавсесвіті.
Лише у 2021 році люди витратили щонайменше 200 мільйонів доларів на предмети метавсесвіту. І виробники цих предметів є справжніми бізнесменами, а не геймерами чи 3D-дизайнерами.
Це реальна можливість українському бізнесу, який втратив ринки внаслідок війни.
Український виробник товарів для дому, виходячі на міжнародну арену, стикається з великою конкуренцією, боротьбою за нового іноземного споживача, проблемами з логістикою і тд. Згідно даних Retail Customer Experience і BigCommerce, 61% клієнтів в Америці віддають перевагу інтернет-магазинам, які пропонують опцію примірки товару у доповненій реальності. Сторінки продуктів, які пропонують AR і 3D, призвели до збільшення середнього розміру замовлення на 13% і збільшення доходу на 21%.
Тобто, українському виробникові потрібно ЗАНУРИТИ потенційного споживача у свій товар, налаштувавши сайт таким чином щоб споживач міг у два кліки поставити перед собою у себе в кімнаті стол в реальному розмірі та реальній формі, подивитися на якість його текстури та обрати свій колір в тон ремонту. Це все можливо за допомогою технології доповненої реальності, яка дозволяє зробити так, аби товар потрапив додому до споживача до моменту безпосередньої покупки, що значно збільшує ймовірність його майбутнього придбання.
До того ж, як пише ARInsider, Shopify надає аналітичні дані згідно яких повернення товару який був першочергово протестований споживачем у доповненій реальності, знижується на 40%. Це вирішення дуже важливої “больової точки” сьогодні для українських брендів-виробників товару для дому, особливо малого та середнього бізнесу.
Інвестиції в налаштування такої опції на 50+ позиціях товару будуть в діапазоні 5000-15000$, що є економічно вигідним бізнесу.
Дизайнери українського одягу одні з найталановитіших у світі. Ми бачимо, як багато світових зірок одягаються у одяг наших брендів. Сьогодні у зв’язку з військовими діями значно впала споживча активність на ринку одягу і дизайнерам необхідно виходити на міжнародні ринки. Виходити потрібно так, як вміють українці – креативно, ярко та зі смаком. В цьому знову-таки допомагають імерсивні технології.
Українські дизайнери у соціальних мережах SnapChat , Instagram, Facebook можуть створити опцію примірки одягу за допомогою доповненої реальності. Згідно даних Deloitte Digital with Snap Inc, за допомогою AR в два рази краще засвоюється інформація про бренд , а 75% опитаних респондентів зазначили, що готові заплатити більше за продукт, який має опцію якісної 3D-примірки ( try on) за допомогою доповненої реальності.
Важливо розуміти, що для бренду створення AR примірки одягу здебільшого носить іміджевий характер, який збільшує охвати соціальних мереж бренду, збільшує лояльність, збільшує час взаємодії з контентом бренду та відкриває шлях до розміщення цифрових 3D-версій одягу у віртуальному світі (метасвіті) у вигляді NFT. А комплекс цих факторів значною мірою дозволяє збільшувати впізнаваність на ринку, вигравати у конкурентів та повертатися як мінімум на довоєнні позиції по обсягам продажів.
Інвестиції в налаштування такої опції на 10+ позиціях товару будуть в діапазоні 3000-5000$, що є економічно вигідним бізнесу.
Представники багатьох сегментів українських виробників продуктів харчування ведуть боротьбу за міжнародного споживача. В даному випадку ми говоримо за виробників кінцевих товарів споживання їжі та напоїв, а не продавців сировини. В міжнародні Retail-маркети дуже складно “пробитися” українському бренду з BTL-акціями, мерчендайзерами та іншими промоактивностями задля популяризації бренду. В такому випадку потрібні нестандартні імерсивні рішення зі сфери 3D-маркетингу.
Товар українського бренду на полицях міжнародних магазинів має говорити сам за себе за допомогою технології доповненої реальності! Споживач сканує QR-код, наводить на етикетку і вона перетворюється у інтерактивний 3D-контент. Він може бути у вигляді відеозвернення власника бізнеса напряму до свого споживача, 3D-персонажу ( особливо, якщо це дитяча аудиторія), у вигляді 3D-квесту, 3D-консультанта, який надає інструкцію щодо використання цього продукту тощо. Найголовніше те, що за рахунок даного Занурення, споживач збільшує час контакту з товаром в середньому на 25-30% і, відповідно, збільшується впізнаваність та лояльність до бренду. Цей інструмент допоможе ефективно виділити український товар серед міжнародних конкурентів та привернути увагу споживача для того, аби він звернув увагу на бренд та вперше зробив покупку.
Інвестиції в налаштування такої опції на одне SKU будуть в діапазоні 5000-10000$, що є економічно вигідним бізнесу.
Ще однією вагомою больовою точкою українського бізнесу який має виробничі потужності на території України та працює з закордонними клієнтами є те, що останні “бояться” співпрацювати з нами через воєнні дії навіть якщо підприємство знаходиться на повністю безпечній території та відповідає взятим на себе зобов’язанням. Партнери мають на власні очі побачити, що підприємство в безпеці, співробітники на роботі, продукція виготовляється незважаючи на війну. Звичайно, сьогодні далеко не всі міжнародні партнери та клієнти готові будуть відвідати Україну аби переконатись в цьому. Саме тому український бізнес має за допомогою імерсивної технології віртуальної реальності перенести свого потенційного клієнта / партнера на територію підприємства і дати змогу бути присутнім на ньому аби відчути впевненість, що все функціонує злагоджено.
Для цього знімається відео 360 для віртуальної реальності безпосередньо на підприємстві, інтегрується у VR-гарнітуру та розсилається міжнародним партнерам.
Інвестиції в налаштування такої опції будуть в діапазоні 15000-20000$, що є економічно вигідним бізнесу.
Важливо розуміти, що імерсивні технології допомагають налагоджувати персоніфіковану комунікацію між брендом та споживачем. Це зараз дуже актуальна проблема для українського бізнесу як на міжнародній арені, так і на локальному ринку. Міжнародному споживачу важливо “потоваришувати” з українськими брендами у той час як для місцевого споживача важлива турбота та підтримка бренда про нього у ці важкі часи. Наша компанія має досвід реалізації більше 250 проектів у цій сфері та на сьогоднішній день активно допомагає українському бізнесу інтегрувати імерсійні технології у свої маркетингові та виробничі стратегії описані у даній статті.
ЗМІ про нас:
https://mc.today/uk/blogs/rol-tehnologij-dopovnenoyi-ta-virtualnoyi-realnosti-u-pislyavoyennomu-vidnovlenni-ukrayinskogo-biznesu
https://sostav.ua/publication/rol-tekhnolog-j-dopovneno-ta-v-rtualno-realnost-u-p-slyavo-nnomu-v-dnovlenn-92095.html