ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ ЯК ІНСТРУМЕНТ 3D-МАРКЕТИНГУ
Доповнена реальність є одним із ключових інструментів 3D-маркетингу як абсолютно нового напряму, який спрямований на задоволення імерсивних потреб сучасного споживача.
Смартфон є невід’ємною частиною життя сучасної людини. За допомогою смартфона людина спілкується, робить покупки, читає, розважається, заробляє гроші тощо.
…
Доповнена реальність — живе у смартфоні
…
AR допомагає залучати споживачів до імерсивного контакту з брендом у кілька кліків, тим самим збільшуючи час взаємодії споживача з продуктом бренду в середньому на 25–30%.
Нагадаю, що 3D маркетинг – це використання цифрового контенту при створенні та просуванні продукту. Цифровим контентом є двох або трьохвимірна графіка, яка простим способом допомагає, розважає та утримує увагу споживача на продукті.
ЩО ТАКЕ Доповнена реальність?
Доповнена реальність – це технологія накладення 3D-об’єкта в його реальному вигляді на фізичний простір, в якому знаходиться людина. Цей 3D об’єкт ДОПОВНЮЄ реальний світ людини.
Коли ви вибираєте новий диван для своєї вітальні, важко уявити з безлічі зображень на сайті, як саме ця модель дивана буде виглядати у вас вдома. За допомогою доповненої реальності в два кліки споживач розміщує у своїй вітальні реалістичну модель дивана в реальному вигляді і в реальному розмірі, обходить її з усіх боків і розглядає, яка фактура тканини краще, щоб диван гармонійно поєднувався з дизайном нових штор.
Раніше AR сприймався і бізнесом, і споживачами суто як гра. Тепер це найпрактичніший інструмент 3D-маркетингу, який дозволяє візуалізувати в 3D будь-який продукт і всі його властивості протягом 30 секунд у реальному часі і реальному просторі. Залучайте споживача, здивовуйте його, викликайте лояльність і спонукайте до взаємодії з продуктом для подальшого його придбання.
ЯКІ ЗАВДАННЯ ВИРІШУЄ Доповнена реальність в рамках стратегії 3D-маркетингу?
- AR візуалізує реальний продукт до моменту його безпосередньої покупки.
- AR розважає споживача та залучає до гри, тим самим підвищуючи лояльність до бренду. Це особливо добре працює для покоління Z.
- AR дозволяє онлайн приміряти одяг, окуляри та інші аксесуари перед фактичною покупкою
- AR дозволяє бізнесу використовувати бренд-амбасадора у вигляді цифрового аватара та надсилати його як «гостя» кожному споживачеві, тим самим підвищуючи лояльність до бренду та заохочуючи до взаємодії.
- AR дозволяє створювати інтерактивні розважальні зони на заходах — від інтерактивних запрошень до сценічних постановок з елементами AR.
- AR відтворює історичні та культурні об’єкти в 3D для музеїв та історичних залів. Це допомагає відвідувачам зануритися в атмосферу старовини, якої вже фізично не існує.
- AR разом із функцією геотаргетингу допомагає відвідувачам орієнтуватися у великих торгових центрах або залах аеропортів, будуючи шлях за допомогою інтерактивних AR-стрілок.
- AR допомагає підібрати фактуру шпалер, колір фарби стін, покриття підлоги під час будівництва та ремонту.
- AR допомагає скласти облаштування зелених насаджень майбутнього ландшафтного дизайну.
- AR в навчальних книгах і журналах чудово демонструє біологічну структуру клітини, візуалізацію сонячної системи, хімічне поєднання атомів і багато інших навчальних матеріалів в 3D для школярів і студентів.
Згідно з результатами дослідження, споживачі хочуть мати можливість інтерактивного вибору, коли справа доходить до покупки, і відзначили, що їм потрібно більше взаємодіяти з певними товарами, ніж з іншими, перш ніж зробити покупку. Одяг (35%), взуття (34%) та домашні меблі (29%) – це ті групи товарів, які споживач буквально потребує подивитися в реальному розмірі та реальній формі у себе вдома перед тим, як замовляти доставку і платити за товар.
…
На YOUTUBE людина переглядає відео про продукт. У ДОПОВНЕНІЙ РЕАЛЬНОСТІ — персоналізований 3D-контент прямо НА продукті.
…
Важливо відзначити, що виробники смарт-пристроїв активно підтримують простоту і зручність використання доповненої реальності користувачем на апаратному рівні. Отже, з кожним новим оновленням і з кожною новою моделлю смартфона рендеринг 3D-об’єктів у доповненій реальності стає швидшим і кращим, швидкість завантаження зростає, а можливості взаємодії користувача з об’єктами в AR стають ширшими.
ПРОГРАМУВАННЯ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ
Програмувати AR-проекти можна за допомогою:
✅ Створення мобільного додатку з доповненою реальністю ( AR ).
✅ Створення доповненої реальності через браузер — WEB AR.
✅ Створення AR FILTER’S у соціальних мережах META та Snapchat
Спосіб програмування доповненої реальності необхідно обирати, виходячи зі стратегічних цілей бренду, яких він хоче досягти за допомогою використання AR-технологій.
МОБІЛЬНИЙ ДОДАТОК AR
Якщо стоїть завдання візуалізувати майбутні об’єкти нерухомості у реальній формі та розмірі, то компанії-забудовнику потрібно перенести свої складні 3D-креслення конструкцій в AR, щоб користувач міг відкрити телефон і зануритися у свій майбутній будинок. Такий проект доповненої реальності створюється бізнесом довго, контент постійно оновлюється (нові будинки завантажуються в AR), складні AR-досвіди демонструються великою кількістю 3D-моделей і високою якістю їх текстур.
Цей досвід AR створений не для масового споживача, а для клієнтів, які відвідують виставковий зал або відділ продажів будівельної компанії.
Цей кейс потрібно реалізувати шляхом створення мобільного додатку для цієї компанії-розробника і, окрім AR, з часом додавати в цей додаток додаткові функції каталогу, програми лояльності, форми зворотного зв’язку тощо.
WEB AR
Виробник побутової техніки має чудовий інтернет-магазин. На сайті красиві картинки техніки, гарний опис кожного товару, онлайн-консультант в чаті відповідає на запитання протягом 60 секунд. Але цього недостатньо імерсивному споживачеві. Він хоче побачити, як телевізор чи кухонний комбайн виглядатимуть у нього вдома в реальній формі та розмірі.
У цьому допоможе WEB AR. На сайті компанії для кожного продукту запрограмована чарівна AR-кнопка, при натисканні на яку відкривається AR-сканер і встановлюється 3D-модель побутової техніки у доповненій реальності.
Цей AR-досвід створений для масового споживача, а також на швидкість і доступність використання AR. Тому важливо не змушувати користувача встановлювати спеціальний AR-додаток, а зробити все прямо на сайті в два кліки, інтегрувавши функцію доповненої реальності в веб-версію маркетплейсу.
AR ФІЛЬТР
Бренду з широкою аудиторією в соціальних мережах дуже важливо «насичувати» своїх підписників цікавим контентом і, звичайно, постійно працювати над залученням нової аудиторії. Цей чудовий інструмент включає використання AR-фільтрів у популярних соціальних мережах компанії META та SnapChat. Користувач ніколи не втратить можливість спробувати крутий AR-фільтр, тим самим збільшивши конверсію трафіку сторінок бренду в соціальних мережах.
Дуже важливо відзначити, що 3D-маркетинг завдяки використанню імерсивних технологій максимально персоналізує комунікацію між брендом і споживачем.
Виходячи з аналізу, при розгляді продуктів, для яких споживачі хочуть персоналізувати досвід, лідирують одяг (30%), взуття (30%), товари для дому (25%) і меблі (19%).
Ці та інші бізнес-сегменти сьогодні вкрай потребують використання ефективних технологій у своїй рекламній та маркетинговій діяльності з інтегрованим використанням інструментів, які пропонує 3D-маркетинг.