ВАРТІСТЬ 3D МАРКЕТИНГУ
3D-маркетинг – це використання цифрового контенту при створенні та просуванні продукту. Цифровим контентом є 2D або 3D-графіка, яка простим способом допомагає, розважає та утримує увагу споживача на продукті. Це створює нову форму доданої вартості та чудову можливість залучення нових клієнтів.
Ціна кампанії по 3D маркетингу для кожного бізнесу є, звичайно, різною. В статті пропоную розглянути компоненти 3D маркетингової кампанії та діапазон цін у відповідності до інструменту 3D маркетингу та бізнес-галузі 💵
Відтак, структура запуску кампанії складається з наступних компонентів:
- Креативно-технічна дорожня карта проекту. Розробка креативної концепції кампанії у відповідності до базової маркетингової стратегії бренду, цільової аудиторії, продукту, очікуваних результатів.
У цей пункт входить створення ідеї проекту, підбір правильного технологічного інструменту для кампанії ( AR aбо VR aбо METAVERSE ), розробка Гейм-дизайн документу, концепції 3D\2D-контенту, оптимальна міжплатформена інтеграція, план підключення блокчейну або AI (за необхідності), тощо.
Ціна: від 1000 до 10000$ в залежності від проекту.
….
В креативній індустрії ідея та креатив є найціннішим та, відповідно, найдорожчим!
…
2. Інструменти 3D-маркетингу
В залежності від обраної стратегії компанії, обирається найбільш ефективний інструмент. Їх є декілька:
- Технологія доповненої реальності ( AR )
- Технологія віртуальної реальності ( VR )
- METAVERSE. Створення власного ігрового мета-простору або використання наявних мета-платформ для продажу там товарів чи послуг.
- NFT. Створення продукту у візуально-цифровому вигляді та його подальший продаж з використанням невзаємозамінного токена.
- GAMIFICATION. Залучення споживача до ігрової механіки з брендом.
2.1 ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ
AR-проекти реалізуються за допомогою розробки мобільного додатку, інтеграції доповненої реальності на сайті (WEB AR), AR-фільтрів у соціальних мережах Instagram, SnapChat, TikTok. Рідше використовується апаратна доповнена реальність з використанням екранів і відповідного програмного забезпечення. Ще рідше використовуються AR-окуляри.
Ціновий діапазон: від 500 до 80 000 доларів. Це комплексний проект з урахуванням як програмування, так і розробки 2D\3D контенту. Найдешевші проекти – це переважно AR-фільтри для соціальних мереж. Потім є мобільні додатки з AR, WEB AR. AR-проекти для програмування навігації та апаратної доповненої реальності коштують дорожче. Найдорожчим у розробці є поєднання AR та AI та AR з блокчейном.
2.2 ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ
VR-проект реалізується за допомогою відеозйомки 360, програмування VR-додатків, до складу яких входять симулятори, симуляції, ігри та можливість онлайн-подій.
Ціновий діапазон: від $3000 до $500 000. Це комплексний проект, який враховує як програмування, так і розробку 3D-контенту. Найдешевші проекти — це зйомка відео-360, потім програмування простих ігрових механізмів. Найдорожче – навчальні симулятори у VR, якісні VR-ігри, організація VR-заходів. Найдорожчими є VR-проекти з реалістичним контентом у сфері медицини, машинобудування, симуляції та навчання різним виробничим процесам.
2.3 МЕТАВСЕСВІТ
Проект Metaverse реалізується шляхом створення графічних, програмних і серверних вузлів, які дозволяють великій кількості користувачів одночасно перебувати в одному створеному 3D просторі, мати можливість взаємодіяти один з одним через свої унікальні цифрові копії – 3D аватари, мати можливість купувати/продавати цифрові активи за технологією блокчейн тощо. Серверна частина проекту також має велике значення.
Ціновий діапазон: від $100 000 до $1 000 000. Це комплексний проект з урахуванням як програмування, так і 3D-контенту. Серверна частина не входить у вартість. У вартість входить портування на VR-окуляри, а також розробка на ПК та мобільних пристроях. Ця вартість виникає у випадку розробки брендом власної ігрової платформи з можливістю взаємодії з користувачем, інтеграції блокчейну, транзакцій, цілодобових дій у системі в режимі реального часу. Якщо ж мова йде про інтеграцію бренду в готову платформу METAVERSE, то вартість проекту в рази нижча.
2.4 NFT
Проект NFT реалізується шляхом створення візуальних 3D-зображень, які потім бренд продає на відповідних маркетплейсах або в метавсесвіті. NFT можуть бути цифровими 3D-товарами продуктів бренду.
Ціновий діапазон: від $500 до $50 000. Це складний проект, який враховує як вміст, так і розміщення колекції на маркетплейсах або платформах метавсесвіту. Ціна сильно залежить від кількості NFT.
2.5 ГЕЙМІФІКАЦІЯ
Гейміфікація має дуже широкий спектр реалізації для бізнесу. Це і розробка інтерактивних програм лояльності, і створення ігрових активностей на сайтах під час купівлі/продажу товарів, і залучення споживача до додаткового ігрового контакту з брендом через окрему гру в мобільному додатку або на ПК. Як правило, бізнес-гейміфікація не передбачає можливості мережевої взаємодії в середині гри, складної логіки геймплея та блокчейну (адже всі ці компоненти вже утворюють повноцінний метавсесвіт, а не гру).
Ціновий діапазон: від 5 000 до 50 000 $. Це комплексний проект з урахуванням як програмування, так і 3D-контенту. Найдешевше просто грати на сайті, або безпосередньо в роздрібній мережі або на тематичних заходах. Проект обійдеться дорожче, якщо потрібно розробити складний геймплей, ігрову логіку та створити багато контенту для гри. Найдорожчими є ігри з адаптацією під всі розумні пристрої, ПК та інтеграцією в гру транзакцій зі збором Big Data.
Дуже важливу увагу у проектах 3D маркетингу потрібно приділяти КОНТЕНТУ
Контент – це те, з чим взаємодіє споживач. Контент – це те, що формує додану вартість бренду у концепції 3D маркетинг кампанії. Саме тому дуже важливо аби контент був цікавий цільовій аудиторії бренда, аби він був корисний та мав можливість тримати контакт з аудиторією.
Також окремо увагу хочу звернути на Big Data.
У 3D маркетингу дуже важливо відслідковувати метрики взаємодії споживачів з товаром та з інструментом 3D маркетингу.
Так, якщо ви робите етикетку з доповненою реальністю для свого бренду шоколаду, ви маєте оцінювати ефективність кампанії у таких параметрах, як:
- Кількість унікальних активацій AR-контенту;
- Кількість часу, яку один споживач провів над переглядом контенту;
- Кількість разів, яку споживач повертався до перегляду контенту;
- Кількість продажів в роздрібних мережах товару.
Для кожного інструменту є перелік своїх параметрів оцінки і це дуже важливо відслідковувати в контексті аналізу ефективності використання 3D маркетингу.
Отже, створення такого проекту – це складний конструктор з безлічі факторів, які всі потрібно враховувати при запуску кампанії.