ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ ЯК ІНСТРУМЕНТ 3D МАРКЕТИНГУ
Віртуальна реальність – один із ключових інструментів 3Д-маркетингу як абсолютно нового напрямку, який спрямований на задоволення імерсивних потреб сучасного споживача.
Глобальна мета маркетингу – впливати на рішення споживача про покупку. Мета 3Д-маркетингу – впливати на рішення про покупки за допомогою іммерсивних технологій. 3Д-маркетинг – це використання цифрового контенту у створенні та просуванні продукту. Під цифровим контентом мається на увазі дво- чи тривимірна графіка, яка простим способом допомагає, розважає та утримує увагу клієнта на продукті.
😎Віртуальна реальність “живе” у спеціальних VR-окулярах. Її немає можливості використовувати без VR-апаратури. У масового споживача немає VR-окулярів у користуванні, як, наприклад, мобільних телефонів. Саме тому, VR сьогодні – це про стаціонарне використання.
ЩО ТАКЕ ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ ( VR ) ?
VR – це технологія повного 360 занурення людини у створений 3Д-світ або відзнятий світ на спеціальну 360-камеру. Фактично, це цифрове середовище, яке візуально максимально близько відтворює реальний світ. Віртуальна реальність у створеному 3Д-світі дозволяє взаємодіяти з об’єктами цього світу.
….
Що відчуває VR-користувач? 👓
Він повною мірою відчуває заміну реального світу – віртуальним.
….
ЯКІ ЗАВДАННЯ ВИРІШУЄ VR?
- Демонстрація у 360 виробничих потужностей компанії, верстатів, екскурсія заводом, візуалізація процесу виробництва.
- VR-візуалізація проекту інжиніринговими компаніями з демонстрації середніх та великих виробничих проектів.
- Навчання персоналу за допомогою симуляцій та інтерактивних VR-тренажерів.
- Створення корпоративних VR-ігор для співробітників та клієнтів.
- Створення медичних тренажерів для фізичної та психологічної реабілітації.
- Демонстрація майбутнього об’єкта комерційної чи житлової нерухомості з можливістю повного занурення у нього.
- Можливість проведення корпоративних заходів у віртуальній реальності.
- Створення VR-симуляції для споживача з можливістю спробувати новий товар. Наприклад, на презентації нового автомобіля всі гості можуть проїхатися на ньому у VR-окулярах у максимально реалістичній атмосфері.
- Створення VR-тренажерів для медитації та розслаблення працівників на робочих місцях.
- Створення віртуальних виставкових павільйонів, де бізнес може виставляти та демонструвати свої продуктові лінійки.
….
У YOUTUBE споживач дивиться відеоконтент про продукт. У ВІРТУАЛЬНІЙ РЕАЛЬНОСТІ – може спробувати цей продукт у реальному розмірі, реальній формі та реальному середовищі використання.
….
Найкраще VR використовується бізнесом на виставках, заходах, в офісах продажу та на робочих місцях. 50.01% всіх проданих VR-окулярів світу припадає на корпоративний сегмент. Колосальне зростання споживання VR-продуктів показує сектор нерухомості, автомобільні салони, роздрібні магазини.
ПРОГРАМУВАННЯ VR-ПРОЕКТІВ
Створення VR-проекту дуже складний і трудомісткий процес. Він складається зі створення 3Д-світу або 360-зйомки реального світу та програмування механік у віртуальній реальності. Програмування проекту робиться під заздалегідь обрану модель VR-окулярів, оскільки передбачає взаємодію і з шоломом, і з датчиками.
Весь процес створення проекту створюється виключно з маркетинговою командою, оскільки основне завдання VR – задовольнити потребу іммерсивного споживача.
Ми виділяємо 4 способи програмування VR-проекту:
- ВІДЕО 360
Для візуального занурення споживача відмінним інструментом є створення відеоконтенту у форматі 360. Створюється контент за допомогою відеозйомки спеціальними камерами 360 або шляхом 3D-відтворення віртуального світу. Контент 360 має на увазі тільки перегляд відео – без додаткової взаємодії з віртуальними об’єктами. Ключова мета даного рішення – повністю візуально занурити глядача в створений VR-контент.
- VR симуляція
Дане технічне рішення має на увазі крім перегляду VR-контенту, можливість взаємодіяти з елементами віртуального світу. VR-симуляція – це програмний продукт у віртуальній реальності, за допомогою якого користувач стає повноцінною частиною створеного світу. Це досягається шляхом створення віртуального 3D-середовища і алгоритмів його програмування згідно сценарію. Ключова мета даного рішення – візуально занурити споживача в VR-середовище і дати йому можливість в ньому функціонувати.
- VR EVENT
Проведення онлайн-заходів (VR Event) стало справжнім трендом в 2020 році, а зараз все більше і більше інтегрується у концепцію METAVERSE. Під кожен захід створюється своя віртуальна локація. Кожному гостю прикріплюється свій 3D-аватар, вони збираються в VR-локації, будь то Місяць або дах Бурдж-Халіфа. Люди спілкуються один з одним, слухають спікера, ставлять йому запитання в реальному часі. А ввечері, коли офіційна частина добігає кінця, є можливість пограти в VR-ігри, послухати музику і потанцювати.
Проведення заходів у віртуальній реальності дозволяють на 70% повторити механіки оффлайн-івенту.
31 липня 2020 року компанія ADVIN організували перший в СНД концерт у віртуальній реальності популярного українського виконавця Олега Винника.
- VR GAME DEVELOPMENT
Розробка ігор віртуальної реальності. VR-ігри починають користуватися популярністю не тільки серед геймерів, а й в бізнес середовищі. Так, багато компаній створюють корпоративні ігри для співробітників і клієнтів. Інші використовують ігри як додатковий інструмент монетизації товарів або послуг.
Щорічне зростання світового ринку ігор у віртуальній реальності становить + 65%. Ігровий сегмент – лідер світового VR-ринка.
Моделі окулярів віртуальної реальності, які найбільше підходять до реалізації VR-проектів: Oculus Quest , HTC Vive, Pico VR, Valve Index.
✅ Сьогодні сучасний бізнес вкрай потребує використання іммерсивних технологій у своїх рекламно-маркетингових активностях із комплексним застосуванням інструментарію, який пропонує 3Д-маркетинг.
У цьому контексті – віртуальна реальність є одним із ключових інструментів.